Většina čtyřkolek, které se nám dostanou do ruky, jsou sériovky, u kterých nás zajímá, jak se na nich jezdí, jak brzdí, zatáčí, jaký mají výkon a jak jsou pohodlné. Ale co když vybavíte Gladiatora X1000 speciálně pro nějaký účel tak, jako ji v JourneyManu připravili pro našeho test ridera – Pepu Sršně? Ten je známý svou „nákloností“ ke čtyřkolkám a každý ví, jak to Pepa se čtyřkolkami má. Mají prostě o dvě kola víc, než je z jeho pohledu potřeba, a jsou tak nějak, jak on sám říká, „na jedno brdo“. Prostě 4 kola a co…

CFMOTO na to ale u Pepy jde doslova „od lesa“. Pepu Sršně CFMOTO „naťuknulo“ na jinou čytřkolkovou notu v zimním testu volantové bugyny Z1000 Sport na pásech, kde se elegantně vyhnuli jak řídítkům, tak i čtyřem kolům. Z testu pro pořad Autosalon se vyklubala skvělá recenze, při které dokonce vyšlo najevo, že Pepa Sršeň stál u začátků vývoje pásů!

Tentokrát ale v testu měla být klasická čtyřkolka, navíc vlajková loď CFMOTO a nejprodávanější čtyřkolka v ČR vůbec. Slovo dalo slovo, a protože Pepa potřebuje makat na své nové trati pro enduro školu, připravili v CFMOTu pořádného dělníka. Konfigurace byla jasná – vybavení na těžkou dřinu v lese – rámy, kryty podvozku, držák motorovky, výhřevy na ruce, naviják, klipsy na sekeru a pořádný box s kanystry, do kterého se vejde i řádná sváča. Makat budeme celý den, tak ať to „odsejpá“. A i na nějaký to svezení na silný mašině po práci snad zbude čas.
Ale pojďme blíže k výbavě – tou je vyloženě offroad pevné a kvalitní příslušenství Rival a GKA, dělané na míru na CFMOTO. Díky tomu, že nejde o univerzální příslušenství, ale je speciálně designované pro CFMOTO, nejen funguje, ale i dobře vypadá. Důležitá je i ochrana podvozku z kvalitního plastu, který se nijak nedeformuje, neničí, nerachtá. Naším testem každopádně plastová ochrana podvozku prošla a musím říct, že se mi líbí hlavně to, že vás nečeká rovnání a vyklepávání hliníkového plechu po každé větší ráně. Super je i držák na motorovou pilu. Ta nejen, že vám nikde neupadne, ale taky je celkem slušně chráněná. No a držák na sekeru už je taková klasika.

Žluté i bílé
Na fotkách nevidíte Pepu v přilbě. Tím vás nechceme navádět k nebezpečné jízdě! Ale pokud se čtyřkolkou někdy pracujete, víte, že oblékat si přilbu na tahání dřeva nebo odvážení trávy je spíš pakárna. No a proto je tu „traktorová“ homologace se žlutou poznávací značkou. Díky ní můžete legálně jezdit bez přilby. Samozřejmě pokud se jedete svézt do těžšího terénu nebo jedete delší přejezdy, přilbu důrazně doporučujeme, ale pokud pojedete krokem s valníkem sena, policie vás nechá na pokoji. Žluté značky mají samozřejmě i nevýhodu, kterou je omezení rychlosti na 60 km/hod. Pokud chcete vědět všechny záludnosti homologací, najděte si na googlu předpis 361/200 Sb. paragraf 43.






Pepa si den se čtyřkolkou užil a celkem jí i přišel na chuť. Ono se není čemu divit, když díky ní nemusel tahat pilu, benzín a sekeru pěšky. Gladiator Z1000 si nás už párkrát získal a především jako pracovní stroj je opravdu vynikající. Nuda s ním ale není ani po práci. Motor má síly na rozdávání, krouťáku zrovna tak a dobře odladěný variátor CV Tech umožňuje tuhle sílu využít. Podvozek je pak slušným kompromisem pohodlí a ovladatelnosti. Čtyřkolka je stabilní, má dobrou trakci a prostě funguje. Teď už jen vymyslet, jakou zkoušku vymyslíme pro dvouválec příště…
