CFMOTO 700MT Adventure – Kauf roku!

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

Letošní novinka – CFMOTO 700MT Adventure, která je tak trochu neprávem opomíjená, vybavená cestovní motorka s ověřeným dvouválcem, která má všechno, co potřebujete a stojí peníze, za které je téměř neodolatelná. Taková je sedmistovka MT Adventure, kterou jsme si vzali do parády a zkusili, co v ní je.

Na první pohled jí těžko rozeznáte od 800MT. Má v podstatě stejný design, ale hlavně stejné rozměry. Až když přijdete blíž, je tu pár detailů, které prozradí, že jde o slabšího bráchu. Na první pohled samozřejmě upoutá motor. Ten je z dílny CFMOTO a poháněl řadu dalších modelů včetně současného 700MT Premium, které jsme testovali loni. Motor je to prověřený a spolehlivý, takže proč ho měnit. Má výkon 50kW při 9 500 otáčkách a točivý moment 60 Nm dostupný už v šesti tisících. To z něj dělá hodně zábavný agregát. Dalšími detaily jsou hrazdová řídítka, nebo menší palubní deska, která ale disponuje konektivitou a všemi informacemi, které pro jízdu potřebujete.

Zastavěný je v trubkovém robustním rámu, který dává motorce dostatečnou tuhost i pro sportovní jízdu. Té se samozřejmě nebrání ani podvozek. Přední vidlice i zadní tlumič jsou nastavitelné a mají zdvihy 150, resp. 148mm, no a jak jsme se přesvědčili, je to celkem dost i pro offroad. Protože MT si rozhodně na enduro jen nehraje, samozřejmě v rámci možností takhle velké motorky. Jeho prioritou je totiž pohodlné cestování a jízda kamkoliv vás napadne.

K tomu je tu až neskutečně bohatá výbava, díky které už stačí dokoupit jen kufry a můžete vyrazit objevovat svět ze sedla. Na motorce jsou robustní padací rámy, bastery na řídítkách, kryt motoru, ale také vyhřívané rukojeti a sedlo, což jsou prvky výbavy, které mnohdy nenajdete ani u mnohem dražších motorek evropských, nebo japonských výrobců. Nesmím zapomenout na lehká drátěná kola, na které můžete obout bezdušové pneumatiky. To přední má rozměr 19”, zadní pak 17”. To je ideální kompromis pro jízdu na silnici a v lehkém terénu. Obuté jsou do pneumatik CST. Ta přední je široká 110, zadní pak 150. Díky zadní stopadesát se motorka až neskutečně snadno překlápí mezi zatáčkami. Na palubní desce pak vidíte aktuální tlak v pneumatikách, ale také jejich teplotu.

Tím se dostáváme k elektronice. Za ní by se ještě před pár lety nemusela stydět ani drahá sportovní motorka. Najdeme tu kontrolu trakce i ABS. CFMOTO ale po vzoru 450MT sáhlo po magickém tlačítku na levém řídítku, kterým můžete snadno motorku přepnout do režimu offroad a to i za jízdy. Díky tomu můžete okamžitě deaktivovat ABS na zadním kole a zároveň i kontrolu trakce. Motorka je tak připravena pro jízdu v terénu, nebo jiné skopičiny, které vás zrovna napadnou. Po vypnutí klíčku se vše uvede no původního nastavení a vy máte zajištěnou absolutní bezpečnost. 

700MT Adventure na silnici

CFMOTO 700MT Adventure je stvořeno k cestování a dobrodružství, což ale neznamená, že vás nepobaví při krátké odpolední vyjížďce, nebo cestou do práce. Nejlépe se cítí na okreskách, kde můžete využít potenciál podvozku, který si nechá líbit i ostřejší jízdu a hlavně perfektně filtruje všechny nerovnosti na silnici. Je tak celkem fuk, jestli jedete po čerstvě položeném černém asfaltu, nebo po klasické záplatované okresce. Podvozek vás vždy podrží.

Jízda na MT je jedním slovem příjemná. Geometrie je dobře poskládaná a motorka reaguje na každý pohyb řidiče s naprostou samozřejmostí. Vy si jen vyberete stopu a nasměrujete do ní MT a ono si už se vším poradí. Dovolit si můžete hluboké náklony a s rychlostí na tom nebudete o nic hůř, než kolegové se silnějšími motorkami.

Motor má totiž síly dost, jen ho musíte trochu víc vytáčet, než objemnější osmistovku. Není to ale určitě žádné trápení, protože tenhle agregát se točí zatraceně rád! Pomáhá tomu i hladce jdoucí převodovka, která nepotřebuje sílu a do páčky stačí lehce ťuknout.

CFMOTO 700MT Adventure má nové brzdy, které nesou značku CFMOTO. Je to absolutní novinka. Přední brzdy jsou radiální a fungují perfektně. Enduro dokáží zabrzdit ať jedete sami, nebo ve dvou vždy s naprostou samozřejmostí. Skvěle funguje i ABS, které nezabírá zbytečně brzy a nechá si líbit i hodně sportovní jízdu. 

Povedla se i jízdní pozice jezdce. Ta je hodně vzpřímená a pohodlná. Řídítka jsou široká a dost skloněná dozadu, nohy v přirozeném úhlu a všechno tam, kde to čekáte. Dosáhnout na zem z vyhřívaného sedla nebudou mít ani jezdci menších postav. Sedlo je 800mm nad zemí a to i přes světlou výšku 190mm. Je tak jedno, jestli měříte 185cm, jako já, nebo jste menší postavy. Pohodlí a ochrana jezdce je příkladná v každém případě. Je tu navíc nastavitelný přední štít, který se vysouvá jednoduše kolečkem a zvládnete to i za jízdy. 

Terén

Jak už jsem psal, 700MT Adventure není žádné ostré enduro ani rallye motorka a ani si na to nehraje. Na druhou stranu šotoliny jsou s ním neskutečně zábavné. Motorka dobře poslouchá, motor se rád vytáčí a já jsem se za chvilku přistihl, jak projíždím zatáčky driftem s úsměvem od ucha k uchu.

Podvozek si s terénem hravě poradí a na dorazy jsem tlumiče dostal až při skoku, když jsem se o to vyloženě snažil. Při běžné jízdě podvozek bohatě stačí a dřív se na limity dostanete vy, než motorka. Váha motorky totiž jakoby zmizí, jakmile naberete alespoň minimální rychlost a vy si s MT můžete hrát jen přenášením váhy.

Motorka také dává skvělou odezvu od podvozku a když vám začnou silniční pneumatiky někde ujíždět, hned o tom víte a máte čas reagovat. Při pomalé jízdě terénem také pomáhá lehce jdoucí spojka, na kterou vám stačí jeden prst. 

Černý kůň sezony

Tímto CFMOTO 700MT Adventre oficiálně prohlašuji za černého koně sezony. Hodnota, kterou za své peníze dostanete je totiž až trochu šílená a já pořád čekám, že se v Journeymanu spletli a cenu špatně spočítali, protože jestli ne, je tohle super kauf, kdy za své peníze dostanete tolik výbavy a hodnoty, že se vám o tom bude zdát. Tak jí jpřijďte vyzkoušet!

Technické údaje

Motor

Řadový dvouválec, kapalinou chlazený
4-taktní, DOHC, 8 ventilů

Zdvihový objem

693 ccm

Vrtání / zdvih

83 x 64 mm

Kompresní poměr

11,6 : 1

Výkon

50 kW / 9 500 ot./min.

Kroutící moment

60 Nm / 6 000 ot./min.

Převodovka

manuální, 6 rychlostí, spojka s prokluzem („antihoppingová“)

Délka

2 245 mm

Šířka

955 mm

Výška

1 440 mm

Výška sedla

800 mm

Světlá výška

190 mm

Pohotovostní hmotnost

240 kg