GOES TERROX 500 – entry class

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

Na začátku roku se objevila zajímavá informace o akvizici, v rámci které vzalo CFMOTO Goes pod svá křídla. No a my už jsme měli možnost otestovat první model této značky. 

Značku Goes na našem trhu už dobře známe. Prezentovala se tu vždy jako francouzská značka čtyřkolek, což potvrzoval i technický průkaz. Realita je ovšem taková, že šlo vždy o stroje CFMOTO s designovými úpravami na zakázku. Teď se ovšem situace změnila a GOES se stal oficiálně značkou CFMOTO a měl by být takovou vstupní třídou pod jednoválci třetí generace.

goes_terrox_500

Je to rozhodně zajímavé minimálně z toho pohledu, že ještě před deseti lety se čtyřkolkáři dívali na CFMOTO skrz prsty a nyní je to v podstatě prémiová značka, která si pořizuje druhý brand. To jen ukazuje rychlost vývoje, do kterého CFMOTO šlape opravdu naplno a je to samozřejmě vidět i na prodejích nejen u nás a na Slovensku. 

Teď už ale k Terroxu. V podstatě bych sem mohl dát odkaz na CFMOTO X520 a uzavřít to. Ale zase tak jednoduché to není. Faktem ovšem je, že v drtivé většině vychází Terrox z modelu X520, který relativně nedávno nahradila úplně nová generace jednoválců. Je to předposlední generace nejmenších jednoválců CFMOTO, která si ale získala velkou oblibu díky poctivé konstrukci a spolehlivosti. CFMOTO si tak může dovolit tuto techniku GOESu přenechat a s designovými úpravami nabídnout za super cenu.

Na první pohled samozřejmě poznáte, že jako základ stroje sloužilo CFMOTO. Křivky kapot typické pro X520 jsou tu jasně viditelné. I tak je tu ale pár změn. Hlavně přední maska se hodně změnila, dostala jiný střed s logem GOES a především nová světla s LED. Ta dávají čtyřkolce podstatně modernější vzhled. Přední maska působí mohutně a ve spodní části je navíc ochranný rám. Zadní část je v sérii odkrytá a ukrývá tradiční vodotěsnou schránku. Na rozdíl od nových čtyřkolek CFMOTO má GOES klasické ocelové nosiče. Zpracování je na úrovni, na kterou jsme zvyklí u CFMOTO.

O pohon se stará pětistovka CFMOTO s variátorem CVTech. Ten už je u nejnovějších modelů nahrazený vlastním variátorem CFMOTO. GOES má samozřejmě plnohodnotný náhon 4×4 s uzávěrkou předního diferenciálu. 

Prima je, že GOES bude u obou objemových variant nabízený v krátké i dlouhé verzi. My jsme měli na první test k dispozici pětistovku v dlouhé variantě, která kromě prostorného, i když jednoduchého sedla nabízí i pohodlnou opěrku a madla pro spolujezdce.

GOES sice nemá posilovač řízení, ale čtyřkolka váží něco málo přes 380 kg a i bez posilovače se řídí bez problémů. Velmi luxusně působí černá litá kola, která jsou ne Terroxu obutá. Do sedla starého známého

Do sedla starého známého

Jednoválec chytá na první protočení startéru tak, jak jsme u moderních čtyřkolek zvyklí. Naše testovačka má najeto jen pár kilometrů, ale i tak funguje převodovka velmi dobře, stejně jako řazení náhonu 4×4, které můžete používat i za jízdy v rozumné rychlosti. 

Čtyřkolku jsme vzali na motokrosovou trať, kam uznávám, že úplně nepatří. Máme tu ale k dispozici i trialové pasáže a navíc je to vynikající pro test podvozku a výkonu celkově. Řadím tedy H, zadní náhon a hurá do prachu vyschlé tratě. 

Jednoválec je točivý a na plyn reaguje rychle a s radostí. Zatahuje už od středních otáček a pokud chcete jet svižněji, budete ho muset držet trochu pod krkem. Podvozek je naladěný velmi pohodlně a na polních cestách fungoval perfektně.

Mnohem důležitější ale je, jak si poradil s trialovou pasáží. Dlouhé čtyřkolky obecně nebývají moc obratné a do ostrých zatáček se jim moc nechce. Musíte si tak dobře rozmyslet, kam a kudy pojedete. Čtyřkolka vás u toho ale podrží a funguje velmi dobře. Výkon jednoválce se dá dobře dávkovat a vy přesně víte, kdy a jak čtyřkolka ve výjezdu zabere. No a když by šlo do tuhého, je tu naviják. Podpoří vás i brzdy se slušným účinkem.

GOES = Rozummá volba

Pokud chcete být hvězdou srazů a trápit čtyřkolku na expedicích po Rumunsku, tak budete muset zamířit do poněkud dražších vod. Hledáte-li ale jednoduchý stroj, který bude pracovat, tahat, uklízet a občas vás někam vyveze, je to určitě dobrá volba. Ano, možná vám budou chybět věci, jako je posilovač řízení, nebo pár koní v motoru, ale na druhou stranu dostanete za super cenu dostanete kvalitní jednoválcový stroj v dlouhé variantě.